Svanskota...

Om jag endå slapp den här smärtan i svanskotan så skulle livet vara perfekt!
Visst var det värre att föda barn än att ha "lite" ont i svanskotan, men de e riktigt irriterande att ha ont..
Om jag sitter kan jag inte sitta på samma sätt för länge utan måste försöka komma på en ny ställning att sitta i. Att resa sig eller att sätta sig är det värsta, man får planera nästan nästa förflyttning å gärna ha alla saker nära till hands så man slipper resa sig å sätta sig i onödan.
Däremot så gör det inte ont när jag är ute och går så det är en riktig lättnad.

Idag gick jag å Nero ner till BVC, jag tog dock på mig fel skor...
Tänkte att nu måste ju vätskebalansen i fötterna ha gått ner en hel del efter förlossningen men ack så fel jag hade.
Tog på mig mina beiga stövlar som jag annars innan graviditeten inte hade några som helst problem att gå i men shit nu blev jag trött i fötterna av att gå i dem, men ja fötterna är ju inte i vanlig storlek ännu heller, känner fortfarande av endel vätska som jag hoppas försvinner snart :)

Allt gick fint på BVC hjärtat går upp precis som han ska, tilloch med lite mer ;)
Han hade dessutom blivit 2 ½ cm längre så de kommer gå fort med denna lilla krabat vad gäller kläder och storlekar =)
Hon konstaterade även så som vi gjort här hemma att han redan nu fäster blicken ordentligt, så det var inte bara vi som tyckte att han redan nu gjorde det :D

Efter besöket på BVC shoppade jag en tröja å ett par byxor till Nero och en ny amningsbh till mig, sedn var det bara att börja knata hemmåt igen för att snabbt gå in med Nero till pappa så jag fick åka och handla hans kudde äntligen. Och när mamma kom hem var det någon som var hungrig så nu har han ätit massor sen har vi gosat och nu sover han en stund igen. Mamma ska väl passa på att laga mat till sig och pappa innan han vaknar igen för ny matomgång :P

Hemlagad lasagne skall det bli ikväll, det skall bli gott :D


Livet som mamma är helt obeskrivligt underbart, trots bajsfyllda blöjor, spyor och skrik så är vår son det vackraste som finns i hela universum!

♥Nero♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback