Le

fredag morgon, Dennis försökte få en tid till sin familjeläkare, men de var fullbokade han fick gott ta värktabletter och gurgla treo och ringa igen på måndag om det inte var bättre...
Hade det jätte mysigt med Nero imorse tills han la världens kastspya i sängen!
Självklart bara på mitt täcke och på min sida av sängen, men stackarn kaninte vara lätt å vara så liten och kräkas.
Blev till att riva ut sängkläder och klä av barn och byta både här och där, otroligt nog så lyckades nero att inte få på sig nå spya jag tror nästan att allt kom i sängen.
Efter incidenten med spyan tog vi det väldigt lugnt på morgonen/förmiddagen bara myste och kollade tv, ja visserligen tvättade jag, det blir ju endel handdukar som går åt.
Lagade lite mat och gjorde till och med chokladpudding som efterrätt, mums!
Dennis och Nero satt sen i soffanoch bara myste och Nero log som bara den!
Han är ju så vacker när han ler!
Ett tag där trodde jagnästan att det skulle komma lite skratt också men de kom det juinte än, och ja det är nog lite tidigt för skratt än så länge, men han ler jätte mycket nu och det är riktigt skoj att han har börjat le så mycket!
Han ligger även på skötbordet och kollar på sina fiskar, han är så med vår lilla kille, tittar och utforskar nya saker hela tiden, det går så fort.
Det dröjer nog inte länge innan han börjar greppa saker ordentligt, han har ju redan kommit underfund med att han kan "hålla i" nappen så att den inte glider ur munnen, men det är ju såklart inte alltid han gör detta.

Var på öb en sväng med mamma och svärmor, hittade massa bra å ha saker, tvättlappar och sköljmedel blandannat. Sen svängde jag förbi utanför Sofie och sa hej, och jag fick sen en va hennes kattungar som tyckte det var riktigt intressant inne i min bil hon hoppade nämligen in där under passagerarsätet och skulle utforska lite grann! riktigt söt liten kisse.
Sen var det bara att gasa hem för att ge liten mat, hanhade ju sovit nästintill hela tiden på öb, tittat till lite med ett öga någongång bara annars sov han hela tiden.
Blev rastlös när jag kom hem och åkte och hälsade på Hella i Kolsva blev även bjuden på potatisgratäng och fläskfile! Jätte gott!

Var trevligt att komma iväg en stund på kvällen med Nero och sitta och prata lite strunt bara, vi kollade på idol och pratade om allt och ingenting och hon berättade om en rätt rolig händelse som hade hänt på hennes jobb idag!

Har nu för ett tag sen lagt Nero för natten och jag ska nog se till att gå och natta mig själv också för den delen, är ganska trött jag med.

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback