1cm

Har varit på BCV idag med Nero och det konstaterades att han hade växt ytterligare 1cm och är nu 57cm lång och han väger nu 5080g så han växer det lilla miraklet! Och det är ju skönt att veta att allt är precis som det ska!
Han är så fin vår lille son!

Dagarna som varit:

Söndag: Finns inte mycket att berätta om var mesatdels hemma då jag inte riktigt mådde bra och ahde feber så det var en inomhus dag helt enkelt. Kan inte komma på ifall vi gjorde något speciellt faktiskt.

Måndag:Dennis började jobbet men kom hem efter ett par timmar igen då han hade världens huvudvärk så där var vi båda två med huvudvärk =/
Mamma kom förbi en sväng och gosade med Nero som envisades med att sova nästintill hela tiden då hon var här och vaknade när honskulle gå.
Det blev lite matlagning och mat på kvällskvisten sen fick jag springa över till Jozzan för att få henne att kolla om det var jagsom räknat fel eller om de helt enkelt redovisar helt knäppt på försäkringskassans sida över föräldrarpenning, ochja det visade sig att de redovisar ju helt knäppt.
De har brytdatum den 20 men de kan inte redovis från 20 till 20 utan du måste själv minnas vilken summa som stog på ena siden som du får nästa månad å plussa den med summan på andra sidan nästa månad, ja som sagt hade det inte avrit enklare att redovisa från 20 till 20?
När jag kom hem sov både Dennis och Nero på soffan, Nero hade fått lite mjölk som jag pumpat ur tidigare och hade somnat så gott i pappas famn, men inte långt efter så var det dags för käk igen =)

Var helt slut igår å när Nero sov för natten tänkte jag kolla på Law& Order men det slutade med att jag somnade i soffan och vaknade när det var några minuter kvar så jag gav upp å la mig i sängen istället.

Vår kille är så duktig vaknade en gång inatt för lite mat sen sov han enda till 8.40 imorse, då tyckte han att det var dags för frukost och lite mys i sängen!
det är ju så underbart att ligga med sin lilla bebis och mysa i sängen, ochännu mysigare om hela familjen ligger i sängen.

Efter vi legat å dragit oss å myst en bra stund i sängen var det ju faktiskt dags att gå upp på riktigt, fast vi har tagit det ganska lugnt på förmiddagen innan vi skulle till bvc.
Efter  besöket på bvc träffade jag Emma Tomas å Svea en kort sväng å sa hej innan jag gick upp å hälsade på mamma på jobbet. Många tanter och farbröder kom och kikade på Nero såklart där världens stoltaste mormor skulle visa upp honom!
Fick även ca 1000 frågor av en tjej där som var gravid om förlossningen och allt mellan himmel och jord.
Trevligt men hungrig som ett djur var det dags att gå hem.

Slängde i mig mat och Nero somnade i sin babysitter ganska nöjd, så jag fick tid att plocka lite här hemma.
Nu ska lilleman badas innan han bli för trött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback