10.50

låg vi och myste till i sängen idag jag och Nero och pappa!
Trodde inte klockan var så mycket när jag väl gick upp, vi hade nog legat längre om inte jag hade blivit så hungrig och ville ha frukost!
Nero vaknade vid ca 6.40 första gången imorse och var hungrig sen andra gången efter 8 sen fick han ligga mellan oss i sängen och mysa å sen så klev vi upp 10.50, skönt med helgerna att mysa lite extra länge!
Så dagen har gått ganska fort idag.

Åt frukost, tog en dusch,lekte med Nero och sen bestämde jag mig för att gå ut på en promenad då solen sken så fint ute. Mötte upp mamma utanför henne, vi gick till Willys och handlade lite grann och sedan tillbaka till mamma sen hem igen så det blev en ganska lång promenad för min del. Åh det var ganska hobbigt att släpa barn, skötväska, påse med matvaror i genom alla j*vla plåtdörrar genom källaren, dessutom måste du stanna å ställa ner allt för att låsa upp dörrarna, för i vårans trapp får man nämligen inte plats med några barnvagnar...
Är så trött på den här trappen så jag kreverar snart, det är nästan ett företag när man ska gå ut och gå alltså.
Tre tunga plåtdörrar skall du ta dig igenom för att komma till cykelförrådet där man får förvara barnvagnen, sne ytterligare en för att ta dig ut ur huset...
Hoppas verkligen att vi flyttar snart...

Blodpudding passade jag på att trycka i mig innan Nero vaknade tvärhungrig efter promenaden.
Sen blev det såklart en hel del mys med hela familjen och jag pch Dennis åt faktiskt pizza ikväll och nu ligger Nero i sängen och sover för natten så vi får se om det blir film för våran del eller inte, om jag kan slita Dennis ifrån datorn förståss.
Sova sak jag nog integöra, de kommer jag inte kunna göra då grannen bredvid har fest...
Han ahr en tendens till att ha folk som bara skriker på hans balkong över och vi har såklart sovrummet precis vid hans balkong.
Man har legat sömnlös ett par gånger på grund av det, och man vill inte vara någon gnällkärring heller men förhoppnigsvis ska de väl ut på krogen snart, och man kan alltid hoppas på att de inte ska ha efterfest!

Imorrn skall Lotta klippa mig så vi får se hur det blir, vet inte nå hur jag vill ha håret å jag har inte bestämt mig ännu om hon ska få helt fria händer. Vi får se =)


Jag fick ett jätte hemskt meddelande nu på kvällen, en vän berättade om en vän som även jag kände som begått självmord, jag blev helt kall i kroppen.
Tänk hur det ser ut i världen eller samhället idag, att enmänniska kan må så fruktansvärt dåligt att han/hon tar sitt liv.
Jag kan bara föreställa mig hur dålig personen måste ha mått, och hur dennes familj och närmsta anhöriga mår och känner sig just nu. Maktlöshet.

Maktlös
Han/hon kände sig nog fruktansvärt maktlös och såg ingen annan utväg och orkade förmodligen inte mer. Såg ingen annan utväg.
Hade redan bestämt sig.


Till S:

Vännen det finns inget du kunde ha gjort, inget du kunde ha sagt
att gå från ord till handling krävs det mod och vilja
Viljan fanns nog redan där från början oavsett vem som skulle sagt eller gjort vad
Du kan inte klandra dig själv, ty det är inte ditt fel
Valet var redan gjort
Personen hade redan bestämt sig.
Jag älskar dig S vad som än händer
oavsett avstånd så finns jag alltid här för dig
Vart vi än står i livet så kommer jag alltid att finnas vid din sida
och stötta dig i de situationer som dyker upp i livet
Bry mig om dig och älska dig även fast du alla gånger kanske inte vill
så kommer jag att finnas där som en stöttepelare att luta dig tillbaka på
när du känner att benen viker.

Vi kan inte förutse vad någon annan kommer att göra
vi kan bara finnas där om och när de vill att vi ska vara behövda
Vännen jag önskar att mina ord kunde ändra på många saker
eller att jag iaf kunde lindra din smärta
Tyvärr jag är bara en simpel människa men jag finns alltid här för dig <3




Var rädd om varandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback