varning på stan

I onsdags var det verkligen en tjejkväll. Till en början fikade jag och Maria, hon kom hit och vi drack kaffe och snackade en massa strunt bara var kul att umgås bara vi två och ta igen lite =) Ja självklart var ju Nero med också, han var i full sjå med att prata han också för den delen. Han pratar som bara den numera, riktigt skoj!
Efter kaffe och lite käk så åkte vi till Big Inn och inhandlade varsin Pumaväska. Svärmor hade ringt å bett mig handla en åt henne å vips tog vi de sista väskorna.
Var hysteriskt med folk på Big Inn eftersom att det var någon Familjedag med massa erbjudanden och grejer, bland annat ansiktsmålning och ponnyridning för barnen osv.
Jag var dock ganska tacksam för att Nero för tillfället är för liten för sådant.
Vilket även min mor kommenterade ett tag efter att jag och Maria varit där eftersom jag hämtad eupp mamma så att hon fick handla hem massor med mat.



Nero =)Se vad skönt man kan sova <3

Efter flängandet fram å tillbaka till Big Inn åkte vi hem äntligen och tog det lite lugnt och åt och myste jag och Nero. Dennis jobbade ju kväll denna vecka så han var ju inte hemma,så jag mötte upp Maria igen och vi gick upp på stan för tjejkvällen som var.
Men jag tyckte inte att det fanns något speciellt, jag kom därifrån med ett par jeans till Nero nå annat hittade jag inte och jag hade ingen lust att trängas med allt folk, det var ju samma kläder som fanns där på dagen och jag tyckte inte att det var några speciella erbjudanden i de butiker vi var in i heller.
Vi fastnade ganska länge inne på lekia, och mötte upp svärmor därutanför för att visa en vagn jag tittat på, imorrn ska jag försöka få ner Dennis så han också kan kika på vagnen.

Det var ganska skönt att komma hem efter den långa och aktiva dagen och både jag och Nero var trötta, blev mys i soffan innan Nero sov för natten och sen lite mys med karln innan jag bokstavligen halvdog i sängen.

Imorse vaknade jag pigg och utvilad av att Nero låg och pratade i sin säng och vilket leende man får tillbaka numera när man säger godmorgon och tar upp honom!
Vi hade en lugn morgon och förmiddag idag, vid 11 tiden gjorde jag mig och Nero i ordning för att hälsa på på mitt gamla jobb på Rosendal, det var så länge sen jag var där och hälsade på så jag tyckte det var dags. Har många gånger varit påväg ner men det har alltid kommit saker emellan eller så har man inte haft ork eller liknande.
Men nu kom jag iaf iväg och vilken skillnad det var där både på hur det såg ut, på personal och tyvärr på boende också. Tyvärr så får man ju räkna med att många boenden är borta när man kommer och hälsar på det är ju trots allt livets gång.

Vi var ganska länge på rosendal och Nero han charma ganska många tanter och farbröder, var nästan så att endel inte lät mig gå hem =)
Men det kändes kul att se några av de gamla le, endel får ju så sällan besök av sina anhöriga och de blir så glada när det är små barn där.
Men jag började bli ganska hungrig så jag pallrade oss hem så även jag fick äta lite grann (lyxigt att vara spädis när morsan alltid har maten lagom tempad och färdig närsomhelst).
Sen fick vi bara tiden att gå här hemma med varandras sällskap jag och Nero, skönt att bara ta det lugnt hemma och titta på sin lille son.

Promenad blev det om så en kort en, hem till mormor(eller ja min mamma) hon blev så glad så när vi kom, och jag passade på att springa ner och sola i 20 minuter. Men de var nog de längsta 20 minuterna i hela mitt liv! Även fast Nero var på andra sidan gatan uppe hos mamma så tyckte jag att det var långa 20 minuter. Men det hade ju verkligen inte gått någon nöd på mitt hjärta uppe hos mormor. Han hade legat och skrattat och pratat för fullt och varit så nöjd så. Han är så go och glad vår lille prins <3
Mamma hade ju tjatat om att hon ville vara barnvakt så nu fick hon ju vara det en stund och jag fick lite tid för mig själv också, nyttigt både för mig och Nero.
Var skönt att vara en stund hos käre mor och umgås ett tag innan Dennis kommer från jobbet och det var skönt med en liten kvällspromenix hem sen.
Nu på kvällskvisten stressade jag iväg å handlade lite gott åt oss när Dennis kommit hem och nu har vi suttit och myst med Nero i soffan och han sover så gott i sängen sin. Jag ska vara lite onyttig och käka lite chips sen blir det sova.

Natti natt.

Älskar mina killar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback