Underbara dagar

Haft underbara dagar med min bejbi och vår underbara son! :D
Firade 1år i Torsdags, började dagen med att ta Nero för rutinkoll hos doktorn, och killen växer precis som han ska. Lång blir han! 62cm redan! Inte undra på att kläderna blir för korta hela tiden ;)
Efter kontrollen hos doktorn köpte vi ros till pappa, min älskade Dennis :D sen knatade vi hem och väckte darlingen.
Hela dagen var mysig, vi käkade pizza myste i soffan och kollad epå film , Dennis hade ju planer för idag (söndag) att överraska mig med (återkommer till detta).
Riktigt mysigt var det iaf att bara ta det lignt och mysa i soffan hela familjen med film och god mat!
I fredags så skulle Dennis jobba igan så jag fixade vinterdäck till bilen och lite andra små ärenden, sen åkte jag och svärmor till svärmormor (kan man kalla det så?) iaf till Dennis mormor och morfar och hälsade på med Nero så de fick träffa honom och umgås med honom lite grann. Hade ju lovat att komma in någon dag så då kunde jag passa på när Dennis jobbade kväll. Efter detta var det hem som gällde, gjorde Flygande Jakob till middag, och jag blesittandes länge framför datorn innan jag kolapsade i sängen.

Lördag morgon började jag med att gå på en långpromenad med Nero, riktigt skönt var det! Plus att jag hade ju hela dagen på mig till allt annat, annars kan det vara skönt att ta det lugnt på morgonen och förmiddagen. Åkte och hälsade på  i Kolsva hos Hella, vi drack lite kaffe å ljög lite för varandra, ne men snackade om alltmännt skit bara, umgicks helt enkelt :)
Innan hemresan så svängde vi förbi hemma hos Tilde och Richard och kollade på SMÅ SMÅ bebisar! Åhh så små å söta de var Oden och Svea, nästan 2 veckor gamla! Nero var ju aldrig så liten som dem så det var så mysigt att hålla i de små liven. Tilde tyckte ju våran lilla kille var stor, och ja det förstår jag med tanke på hur mycket han växer hehe. Han var ju även stor när han kom så :D
Kul att äntligen få se de små liven som levt om i Tildes mage :)
Blev hem, Dennis hämtade Nero från bilen så jag fick handla det som fattades för middagen: Tacopaj.
Första gången jag gjorde Tacopaj men gott blev det =)
Var riktigt trött ganska tidigt igår så det blev sängen tidigt för mig med.

Imorse snoozade jag och Nero en timme innan vi behagade oss att gå upp och efter det blev det en långpromenad idag igen =)

Jag har kommit på att jag verkligen inte tycker om hörsnäckor, ni vet pluttarna man stoppar in i örat för mp3 spelare eller headset, jag vill skriva hatar menhatar är ett så starkt ord, men jag är så trött på dem. För oavsett vilket jäkla märke man köper eller vilken modell man än köper så är det förstora, de åker ut ur örat eller så sitter det för jäkla obehagligt! Finns det inga som sitter bra?
Man vill gärna ha lite musik i örat när man går för sig själv utan att ha någonm att prata med men det är så jäkla irrierande att gå å stoppa in de jäkla sakerna i örat hela tiden!
Nej vet nån vad...
Gahhh!!

I vilket fall som helst!
När jag kom hem efter promenaden var det bara att springa in i en dusch för att göra sig klar för överraskningen som min älskling hade planerat. Duschade och gjorde mig iordning sen lämnade vi Nero hos farmor (svärmor m andra ord) och därefter var Dennis min kartläsare, vi hamnade i Eskilstuna.
Älsklingen bjöd mig på en trerätters middag på Kina :D
Var JÄTTEMYSIGT!
Har haft världens mysigaste dag med min älskling idag!
Ätit gott, umgåtts bara han och jag utan vår älskade son, det var så himla mysigt att få vara själva ett par timmar, få lite egen tid och rå om varandra och det har varit en underbar dag!

Innan vi åkte hem så besökte vi kyrkogården i Kungsör och tände ljus för våra nära och kära, 2 ljus för Dennis farmor ett från Dennis och ett från mig och Nero, sen ett ljus på mormors grav från oss alla och ett på Poppes grav. Dennis farmor skulle ´ha fyllt år igår :(
Det är så synd att hon inte hann träffa Nero, men hon finns nog alltid med oss ändå.

Man kan tycka att gå på en kyrkogård inte skulle vara nå trevligt alls på en dag ensam med sin älskling, men med Dennis kan det inte bli otryggt eller otrevligt, kändes skönt att tillsammans med Dennis gå och tända ljus.

Vi fick inte komma på engång och hämta Nero för farmor och Nero var minsann på promenad, så vi åkte hem och det kändes väldigt skumt att vara hemma utan Nero, det har vi aldrig varit tidigare.
Mer mys innan svärmor ringde och sa att vi kunde komma och hämta vår ögonsten, så jag åkte dit och blev där en stund innan jag kom hem och kunde lägga Nero.

Har då hamnat här och tänkte nu avsluta denna underbara dag genom att kika lite på tv innan jag lägger mig i sängen med min underbara karl!

Älskar dig Dennis <3

Mamma och Pappa älskar dig Nero <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback