höst

Igår kunde man verkligen ta mig för en hemmafru. Klev upp och började med att städa  hela lägenheten, fortsatte sen med att tvätta och plocka med disken och allmänt göra fint i hemmet.
När Dennis kom hem lagade jag mat, enbart åt honom (jag ahde redan käkat), ja jag vet han kan laga mat själv, men ja jag lagade mat åt honom när han kom hem från jobbet, jag är ganska snäll...
Maria var  över och drack kaffe ochtanken var väl att vi skulle ut å gå en promenad men det hanns inte med hon skulle nämligen på en date å vi drack kaffe alldeles för länge så hon var tvungen att knata hem för att göra sig iordning.
Själv fortsatte jag med att plocka i hemmet, umgås med sonen och med Dennis.
Började skriva inköpslista på vad som behövde handlas och efter några timmar bestämde vi oss för att åka och storhandla, Nero fick vara hos farmor så länge. Hon blevväldigt glad över att få passa vår prins en stund medans vi var på affären, de hade skrattat och pratat som bara den medans vi var borta såklart.
Efter at jag hämtade hem Nero igen myste vi länge länge innan han somnade för natten och jag och Dennis började kolla på Inglorius bastards, men jag tröttnade efter ca 30 min då den verkade vara totalt värdelös och långdragen så vi struntade i den filmen helt enkelt, satt uppe ett tg till och pratade och kikad epå tv ist innan jag damp ner i sängen.

Idag vaknade man i vanlig ordning av Dennis väckarklocka och fick putta på honom så han gick upp, jag och Nero snoozade vidare, btw så vaknar ej våran son så tidigt av sig själv vilket är skönt.
Jag klev up före Nero idag och gjorde mig iordning medans han sov så sött i sängen.
Kl 12 mötte vi Anna på stan och vi käkade på Latte:kycklingsallad nom nom nom!
Sen knatade vi hem till Anna, hehe det avr ganska kul att se deras katt..

Nero låg kvar i mjukliften som vi bar in och ställde på golvet, klädde av honom men han fick fortsätta sova ett tag, katten kliver försiktigt ner för trappen och smyger fram emot liften står kanske en meter ifrån å nosar och kollar väldigt skeptiskt på liften som står framför honom. Nero gör ifrån sig ett litet pustljud varpå katten blir jätterädd och smiter upp för ett par trappsteg och kikar sen emellan springorna i trappen ner på Nero men springer senupp för trappen igen.
Efter att par minuter våägar den sig ner igen och gär i princip samma procedur igen, heh evar ganska kul att se.

Lånade "Sex and the city the Movie" av Anna som jag tänkte försöka titta på när Dennis är på jobbet någon dag, han vill av någon udda anledning inte se den filmen, men är det någon annan som känner sig manad att kika på den tillsammans med mig så är det bara att hojta till =)

Hade även lovat Sofie att kika över hos henne och Andreas en kort stund när jag fikat med Anna så det var bara tt fortsätta gå hem till dem, där de såg ut som ett bombnedslag då de höll på å flytta runt miljardergrejer från gastrummet för att göra detta till ett rent datarum, blev ett glas oboy och bulle hos Sofie och de hade köpt en present till mig och Nero. Scraapbooking så jag kan göra en liten bok till Nero, jätte gulligt =)
Blev ett kort besök då jag bara hade käkat kycklingsallad på dagen idag så jag ville ha lite mer i magen och hade bestämt igår att jag skulle försöka göra Flygande Jakob så när jag kom hem fick Dennis ta Nero så jag kunde handla chilisås och jordnötter, sedan satte jag igång med matlagningen och det blev riktigt gott faktiaskt, och det var första gången jag gjorde Flygande Jakob.
Så efter maten blev det mera mys och lek med NEro sen har jag donat lite med presenten jag fick av Sofie, nu ska jag kika lite tv innan sängen kallar.
Imorrn blir det nog en bakdag, får se vad vi ska baka imorgon, tror min karl ville ha bullar :)
På torsdag kommer svärfar hit så det kan vara trevligt att ha något att bjuda på.

Man kände imorse att det har blivit höst, var frost på gräset och det såg riktigt höstigt ut när man kikade ut genom fönstret. Löven har blivit färgade i de härliga höstfärgerna och det ligger drivvis med löv på marken.
Tycker att hösten kan vara ganska mysig, det känns på något sätt som om allt för en ny start, ett nytt kapitel påbörjas.
Vet inte om det kanske kan sitta kvar sen skoltiden att hösten är början på något nytt, när man började nytt läsår, ny årskurs, men hösten är mysig tycker jag. När det börjar bli mörkt ute och man ser ljusen från staden.
Älskade att åka buss från mina kusiner in till slussen vid den här årstiden, när man ser alla ljus i slussen och från stan över vattnet, så himla vackert.
Ja får se nu när vi ska åka upp å hälsa på allesammans, får bli snart framöver här.

Japp nu ska jag ha lite egentid får se om jag kan slita Dennis från datorn ett tag=)
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback