cykelbana...

Har de senaste sagarna på mina promenader blivit vldigt irriterad på cyklister. Inte så att jag skrivit åt dem även fast jag i vissa fall skulle ha velat...
Trottoarer är ingen cykelbana!
Och det gör mig mäkta irriterad att de flesta cyklister jag mött dessa datar har VÄGRAT att flytta på sig eller cykla ner ifrån trottoaren när man kommer med barnvagnen, HALLÅ, trottoaren är till får dem som går, inte för cyklister eller bilar (?)
När jag var liten och cyklade på trottaren fick man fan i mig skäll av tanter och farbröder som gick på trottaren men jag flyttade iaf på mig eller cyklade ner på gatan om det kom en person eller en barnvagn.
Det är ett ganska roligt fenomen om man tänker på det, många har som en princip att de vägrar att flytta på sig när det kommer en barnvagn. Är det så jobbigt att ta ett kliv åt sidan? Uppenbarligen...
Man märker mycket nu när man själv kör barnvagn, men fan innan jag själv gick med barnvagn var det mer regel än undantag att jag självklart flyttade på mig om någon kom med barnvagn som jag mötte på trottaren.
Nog gnällt om det...

Idag har jag haft en lugn dag, börjasde gå igenom lite barnkläder på förmiddagen, sen mötte jag upp Helen och Loke så gick vi på en promenad med våra barnvagnar och snackade lite skit. Och kom fram till endel onödigt vetande och störde oss lite på folk som ska eller tror sig veta bäst om olika saker =)
Mycket trevlig promenad, och det var riktigt skönt ute faktiskt.
Efter att ha stått länge på samma fläck och snackat lite mer bestämde vi oss båda för att gå hem och jag fortsatte med kläderna!Sen blev det lite middag och mys med sonen innan han lades för natten.

Har försökt formatera om min dator idag men upptäckte en ganska "rolig" sak, det går inte att formatera om den... den vägrar. Så jag får väl tvinga Dennis att fixa min dator för den uppfyller inte de krav jag har längre, har blivit seg samt att jag skulle behöva möblera om en hel del i den ^^
Ja så nu ska jag nog gå å lägga mig så jag orkar med morgondagen:promenad är inplanerad ( ett måste) sen ska vi till e-tuna och kolla om vi kan hitta en vinteroverall till Nero innan det blir alldeles för kallt ute, än så länge har han kläder så det räcker och uppfyller kraven på värmen/kylan ute, men han växer så det räcker och blir över =)

Nero 3 veckor

Ja 3 veckor var han på den här bilden, och ja han är redan 2 månader nu!
Kläderna hinner han inte använda många gånger innan de är dags att lägga undan :P
Men samtidigt är det ju kul med nya snygga kläder till älsklingen <3
NU ska jag försöka komma i säng..
Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback