pappershög....

hög
Ungefär sådär kände jag mig idag...
Fick för mig att sortera upp våra papper å räkningar... Ja det var ju lättare sgat än gjort, typ två papperspåsar med skitpapper som man sparat på. Massor med gamla jäkla räkningar å skit rent utsagt!
Så nu har jag varit så duktig å sorterat alla papper vi behöver spara i olika pärmar. En "Dennis" pärm, en "Cazzi" pärm, en "Huset" päem å till och med en "Nero" pärm. Ja tro det eller ej gossen är 3 månader å har redan viktiga papper! Haha :P Lika bra å hålla reda på hans papper i en egen pärm annars får man väl leta ihjäl sig när man ska kolla nå papper angående hans sparkonton eller försäkringar eller liknande, men nu är alla papper på plats iaf! Så älsklingen fick gå ut med jäkligt mkt sopor idag när jag varit igång å renast å sorterat och haft mig!

För övrigt har vi haft en väldigt lugn söndag bara varit inne och tagit hand om varandra och busat å lekt med Nero, blev ingen promenad i vagnen idag får bli en längre imorgon igen, känner mig nästan lite taskig när han inte får komma ut på en dag...Men han verkar inte lida av det han sover som en prins i sängen redan precis som han brukar vår skatt =)

Pratade med Sanna går på msn var skoj, hon vill att bebis ska komma nu å det förstår jag, var likadan när Nero låg i magen och jag bara hade några dagar kvar till BF, "kom nu bebis, nu nu nu!" Men jag tror fortfarande att hennes lilla tör kommer att komma den 16December... Vi får se.
Vore så kul att åka upp å hälsa på men nu är det jäkligt mkt, och denna månad fick jag grymt mycket räkningar och höga var dem också! Fattar inte att alla större utgifter kommer innan jul, de har nog satt det där i system... Ja huvdsaken att man har så man klarar sig å de har vi ju :)
Men jag satt här idag å fantiserade om vad man skulle göra om man vann drömvinsten på Lotto...181miljoner eller vad den nu var uppe i, det är ju så mkt pengar så jag skulle nog inte gå tillbaka till jobbet iaf!
Skulle köpa ett hus(det ska vi ju iofs redan göra men kanske ett större) en schysst bil, kanske ett litet hus å en bil till käre mamsen resa enhel del och njuta av livet =)
Skulle man vinna en miljon, den tar ju slut ganska fort men den skulle ju vara välbehövlig, skulle betala en hel del cach på huset, sen köpa en fräschare bil resa sen skulle nog inte pengarna räcka så mkt längre, fast det beror ju på hur mkt man "slösar" så klart :P
Fast lycka kan man inte köpa, och jag vet inte hur lycklig jag skulle vara med alla dessa pengar. Är lycklig över min egna lilla familj och skulle inte byta dem mot alla pengar i världen, mina killar är mitt liv och jag älskar er om möjligt mer än vad hjärtat bär! Ni är min lycka! <3

Sitter och småkikar på Troja på tv så nu tappade jag helt fokus på vad jag tänkte skriva...
Ska iaf se till att komma i säng tidigt idag så man kommer upp ganska tidigt imorrn, sne får vi se om det blir en sväng till huset å börja måla när Dennis jobbar eller om de får vänta :P
Kanske ska kika på färgprover också, endel färger e ju klara men de är ju fler än ett rum som ska ha färg :P

En sak som e lite trist, det är första advent idag men inge julpynt har vi uppe alls, känns ganska onödigt när vi kommer flytta å dona å greja, vi kanske inte kommer hinna flytta in i huset innan jul men känns bra onödigt att slänga upp pyntet i lägenheten fäör att sen ta ner det lika snabbt igen för att flytta över de kartongerna till huset. Så nästa år blir det väl pynt så det bara skriker om det ist :P LÄngtar redan nu till nästa jul när Nero är lite större och kan öppna julklapparna själv och kommer springa omkring! Ska så klart bli kul nu i år också, älskar julen!
Se vart edt blir att fira i år å hur långt vi kommit i huset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback