Grått :/

Nej min dator är inte fixad ännu, men jag ska leta på om det fanns några skivor med drivisar till den men mitt minne säger mig att det inte existerade några men jag hoppas att jag har fel för en gångs skull!
Hoppas att min älskling ska kunna fixa min dator snart iaf!

Var ute och gick igår och ringde till min käre farmor för att kolla om hon skulle följa med upp till mamma sen för att fira min bror som har fyllt år. Hon svarar precis som vanligt å det låter inget märkvärdigt alls, frågarhus jag mår och jag svararatt det är bra sen frågar hon enligt rutin hur det är med lilleman och jag berättar att vi är ute och går på en promenad och att han sover i vagnen. Hon kommenterar att det l¨åter mysigt, så kommer vi till frågan om hur hon mår" Jo det har väl varit bättre, jag har brytit lårbenshalsen..."
Förstår ni vilken chock jag fick!?
Tanten har för ca 1månad sedan brytit lårbenshalsen legat inne både i Köping och Västerås och inte sagt någonting!
Sabla farmor inte berättar hon att hon ramlat och gjort sig illa :/ Tyckte så synd om henne.
Jag sprang upp med en blomma till henne och stanande och fikade, brorsan och Pia kom också de upp med blomma och fikade innan vi skulle vidare hem till mamma för att äta mat och fika!
Brorsan har fyllt 27 så det blev kotlett i ugn och 2 tårtor!
Jag hade bestämt mig för at jag ville prova göra princesstårta, och det avr ju lite bökigt med marsipanen, men till slut så fick jag ju tipset av Pia att kavla den mellan gladpack ist å då gick det ju hur lätt som helst att få den utkavad för att kunna lägag den över tårtan.
Och om sanningen ska fram så tyckte de faktiskt bättre om min pricesstårta än om den köpta Bivur tårtan så jag blev riktigt nöjd!
Var en riktigt trevlig eftermiddag ock kväll, och mamma då som är värsta hönsmormorn så fort Nero gjorde ett litet ljud ifrån sig när han låg i sovrummet "Nej lilla vännen, han vill ju inte vara ensam..." så sprang hon och hämtade honom. Ja jag säger då det han får så mkt kärlek från alla håll å kanter så den går det ingen brist på iaf! Men vem kan inte älska detta lilla charmtroll!
Men trött varhannär vi kom hem, så det var bara mat och sängen på en gång som gällde.
Slockandepå en gång gjorde han också, så han ahr sovit tiktigt gott inatt, en annan kom i säng riktigt sent, sen vaknade jag till vid 5 tiden imorse å hörde grannens efterfest å vid 6 tiden gav jag upp sådå fick han ett meddelande att han faktiskt fick dämpa spg så då kunde jag äntligen somna om en stund till.

Innan jag gick ocyh la mig inatt så kikade jag ut å såg att det hade lagt sig ett litet vitt snötäcke och jag tyckte det var riktigt mysigt, och hoppades attd et sulle vara kvar idag för jag tycker att det är så mysigt med snö!
Men till min besvikelse så var den såklart borta imorse och det hade ersätts med detta gråa trista väder!

Vi ska väl snart göra oss klara för en promenix, lite frisk luft om dagen är bra för magen!
Sen skadar det ju aldrig med motion!
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback