Skottat snö...

Japp idag har jag skottat snö på våran uppfart för första gången...
Vi har ju visserligen unte flyttat in ännu men det behövde skottas kan jag säga!
Hade ingen tanke på att jag skulle få behäva skotta snö först när jag kom fram till huset, men det var ju ingen som hade gjort det åt oss, synd...
Nero hade det varmt å skönt inne i uset medans jag slet, men det gick faktiskt mkt fortare än jag trodde! =)
Efter skottningen lekta och myste jag med Nero innan vi klädde på oss och gick på promenad i kylan till Jenny.
Nero somnade på en gång och det såg så varmt å gosigt ut där han låg i vagnen men overall å fårskinnsfäll, hade gärna krypit ner bredvid honom en stund.
Kom fram till Jenny och fick varmt gott kaffe och jättegott bröd som hon hade bakat!
Alltid lika trevligt att komma till Jenny och mysa och snacka lite =)
Ja det blir ju mest mys med Nero och jag får oftast inte vara med men men =P

Fick gå sammakalla väg "hem" till huset för att sen slänga in vagnen i bilen och Nero i bilbarnstolen sen iväg å hämta Dennis på jobbet.
Hemma sen smet jag iväg och handlade lite nya kläder till Nero och ett par förhoppningsvis bättre vantar til både han och mig!
Sen har vi varit inne hela familjen!
Kallt är det ute nu, men kul att det är snö och förhoppningsvis ligger det kvar till julafton! Det var ett tag sen det var vitt på backen på julafton!

Ska se om jag kan lura med mig Dennis till barnenshus imorrn eller om vi tar det en annan dag :P
Slötitta på tv blir det nu, Nero sover ju redan så :)

Kommentarer
Postat av: helajnah

snygg header! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback