Instängd

jag stänger in mig själv så att ingen annan ska se
ingen ska se mina tårar
mina misstag och fel
På min soffa i vardagsrummet är jag trygg
där kan ingen göra mig illa
ingen kan trampa mig på tårna
ingen kan se mina fel, misstag eller brister

Låt mig bara vara
låt mig ligga här
i min egen misär
Någon gång då och då
så byter jag ställning
eller ändrar kanal på tv:n
men jag ligger kvar
och låter mina tankar
misstag
och fel
vila tryggt i mitt förvar


***

Måste bort härifrån
måste fly från mig själv
trasigheten har väckts under min hud
tankarna tär på min hjärna
misstagen på mitt hjärta
och blodet det pumpas så fort igenom mina ådror
Måste bort härifrån
måste fly från mig själv
Stanna karusellen
jag vill kliva av
stoppa pressarna
inget skall tryckas
Måste bort härifrån
måste fly från mig själv


***

Trivs som fan på nya jobet, det känns riktigt skönt!
Så sköna människor, man kan verkligen vara sig själv och skämta och snacka om allt och ingenting!
Det  känns faktiskt riktigt bra när man vaknar å morgonen och man vet att man ska till jobbet, jag vill vara där och det är mycket viktigt!
Imorgon börjar jag 6.45, så det blir en tidig kväll idag, så nu ska jag kika lite på tv å ta det lugnt, har redan käkat å gjort matlåda inför imorrn.
I helgen flyr jag stan ska till Sthlm, Fempapp och 30års partaj på lördagen, plus att jag får umgås med min Värmlänning Jenny, det ska bli riktigt skoj!
Saknar stan som fan! Plus mina vänner där, vill tillbaka men det är inte riktigt läge just nu, men läget kommer att komma men frågan är när!
Nej nu ska jag kila, hej å hej!

Förlåt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback