Virus

Du sätter dig som ett virus i mitt sinne
Jag vill förstå hur du tycker tänker och känner, men ju mer jag gräver desto längre ner faller jag i gropen.
Jag gräver min egen grop, snart kan jag inte ta mig upp utan stege.
Dina ord etsas fast i mitt minne, dina blickar känns i nacken, dina ögon tränger ner i min själ.
Berätta vad som försigår i ditt hjärta i din hjärna

Kör en virus scan genom min kropp, genom min hjärna
där finns ett, och det är du
Hur mkt jag än försöker ta bort det så kommer det tillbaka
som en elak trojan finns du inom mig
river omkring i mina tankar

Vilsen
***

Om det där med lögner, alla har vi våra lögner och jag skulle ljuga ännu en gång om jag sa att jag inte önskade att en eller flera av dessa var sanna. Vi är experter på att försvara oss själva, vi är bara mänskliga...? Eller?
"Alla gör misstag"
Naturligtvis gör vi alla våra misstag, men måste man inte kunna stå upp och säga "Okej jag gjorde ett misstag" precis som man kan stå upp och säga " Ja okej jag ljög"
Men när är det okej med lögner?
Vita lögner? Okej! Eller?
Vart fan går gränsen?
Kan man dra vita lögner för sig själv?
Givetvis säger vissa, Nej säger andra...
Men  nog fan måste man kunna dra en vit lögn för sig själv.
Har hört att vissa kallar "vita lögner" om de lögner man drar för att inte såra någon annan så då måste det väl vara samma sak om man drar en vit lögn för sig själv?
Vita lögner...
Varje natt innan vi stilla somnar in drar vi dessa vita lögner eller bara lögner om du vill kalla det så...
Vi ljuger om mannen/kvinnan vi älskar att han/hon inte hört av sig för att han/hon var kvar på jobbet sent, är sjuk eller bara trött. För det är ju det vi önskar är sant på morgonen när vi vaknar.
Vi ljuger om att det var bättre att göra si eller så för den eller den personen, när vi i själva verket inte kan veta varken bu eller bä...
Åhh vi är så veka...
Varje jävla veka har sin knut, precis som varje jävla människa har sina lögner...
Ack å ve...


Hade iaf en relativt skön dag igår...
Ledig så jag fick sova ut relativt iaf!
Städade sen åkte jag och shoppade ensam då ingen ville följa med, men måste bara säga att fan vad skänt det var att shoppa själv. Bara ha mig själv att tänka på, inte ha nån som står å drar i dörren till provhytten när man knappt har några kläder på sig, få gå in i sina egna butiker och titta hur länge man vill innan nån är rastlös...
Jag är annars en väldigt social människa och älskar att ha folk runtomkring mig, men det var riktigt skönt att få gå helt själv med mina funderinga tankar, känslor och krav.
Måste även säga att det var skönt att få bränna lite cash, var ett tag sen jag gjorde det på saker enbart tillmigt själv.
Fick ganska mkt för pengarna också måste jag säga 4 toppar, 1par jeans,1par skor, 1 jacka, å lite hårgrejer.
När jag kom hem sen passade jag på att vara lite extra tjejig med att göra fransk manikyr på mina naglar å de bleb riktigt bra faktiskt, fick frågan idag om jag gått till en salong ^^ så det var riktigt kul att höra.
Imorrn är det lön, skall även flytta min krockade bil imorrn till ett garage så jag kan börja plocka isär den.
Sen i januari blir det väl att leta ny pärla, om det nu inte blir så att den skall fixas vilket jag inte tror men men... (*snyft* min svarta lilla pärla)
Men det kommer fler bilar hehe!!
Imorrn blir det jobb, flytta bil sen vette fan vad man ska hitta på, jobbar ju tidigt i helgen så inge fest denna helg heller=(
(Kommer fler helger som nästa tex)
Undrar vad jag ska hitta på då!?

Nej nu ska jag ringa ett samtal sen ska jag väl hoppa in i en kall dusch då det är fruktansvärt varmt ute!!
Heippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback