Sömnlös

Du är svår att förstå dig på
du överraskar mig
Jag vet inte om det är bra eller dåligt
men det får mig sömnlös
Jag får nästan ångest
men inget har hänt
inget är fel
Jag käönner en trygghet hos dig
snälla låt mig få ha denna trygghet
om så bara för en liten stund
Låt mig få luta min panna
mot ditt trygga bröst
Snälla stanna en liten stund till
jag villl att du stannar
Överraska mig ännu en gång
ge mig din trygghet

**
Fy fan jag kan inte sova, tänkte jag skulle skriva av mig lite men kom inte på så värst mkt att skriva så
Jaha va ska jag göra nu då?
Trött är jag men det är en sån där natt då jag fan inte kan somna!
Hatar dessa nätter, ligger å vrider å vänder på mig för att jag ite är tillräckligt trött, sen så ska jag upp om 6h så det känns inte mkt bättre för det!
Visserligen är det 6h jag får sova men jag kommer inte att somna än på ett tag. Funderar på allt mellan himmel och jord. Situationer, känslor, minnen, vänner, u name it!

Hatar att inte kunna somna, det är dessa nätter när jag ligger å funderar som jag nästan får ångest... även fast jag ej gjort någe dumt, utan jag kan ligga å fundera på saker sen kan jag få dåligt samvete även fast jag inte bör ha det. men men. Det är bättre numera nu händer det inte lika ofta, för jag vet att jag ska sluta analysera allt så jävla mkt. Bara ta det som det kommer, det är bäst, det absolut bästa!
Ta dagen som det kommer. Glöm dina bekymmer idag, imorgon kommer det nya!
Lev livet som om denna dag vore den sista!
Det är ett ganska bra ordspråk, men vem fan har den möjligheten?
Skulle jag veta att ´jag skulle dö imorgon skulle jag ju inte direkt sitta här, då hade jag antagligen spenderat pengar någonstans i världen, och mått riktigt bra och inte ens funderat på vad klockan var och om att det vore en dag imorgon också. Men vem kan leva så alla 365dagar om året?
Hmmm jo kanske den som har x antal kronor med måååånga nollor på sitt konto. Meninte en vanlig arbetare.
Och ja nu vet jag att någon kommer kommentera att "ja men de e ju inte så de menar med ordspråket, de menas ju,,,,"
Ja jag är fullt medveten om vad som menas med ordspråket och ja visst skall man ta hand om sina nära och kkära och berätta hur man känner att alltid vara ärlig osv osv att berätta att man älskar dem och blablabla
Men hmm vore detta min sista dag hade jag iaf inte velat sitta här!
Det tror jag inte att jag är ensam om heller...
Men jag kanske har fel. Har hänt förut...

ohh en bra låt på radion..
Ne en cigg på det här sen ska jag väl ge sängen ett nytt försök, får väl se om den lyckas vagga mig till sömns till slut eller om min hjärna kommer att äta upp mig med tankar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback