Tisdag

Igår hade jag en ganska händelserik dag. Det började med att jag åkte till Arboga för att Sofies kompisar skulle kolla på en grej på bilen, vi skulle sen åka till Örebro å gå in på biltema, men vi kom aldrig så långt!
Utanför Arboga började "break lampan" och "batterilampan" att lysa och det luktade konstigt i bilen. Tvärnitar där efter vägen,kliver ut och öppnar motorhuven.
Ja då hade ju förstårr generatorremmen gått sönder!!!
Så där stog vi mitt i skogen och fick börja ringa efter folk som skulle bogsera bort oss, tur nog så kom det en snubbe och "hämtade" oss så vi kom tillbaka till Arboga.
Sen fick vi byta bil för att kunna ta oss till biltema, å något som skulle gå på en 30min-1timme tog plötsligt flera timmar!
Så nu står lille bil i Arboga å ska bli lagad imorrn!
Och idag har jag jobbat, jagat en gamling som inte ville följa med in och blivit våldgästad av en massa folk!
Plus att jag har hunnit gå ut på en promenad med Suzen!

Igår började jag min diet också, å hittils går det hur bra som helst.
Lite drygt bara att dricka så mkt vatten som jag ska göra, man blir ju så himla kissnödig hela tiden!
Men men, jag får väl stå ut ett tag!
Ska ju inte hålla på så länge heller så, det går nog bra!
Känns riktigt bra faktiskt!
På torsdag sa jag till Kungsör, å i helgen vette fan vad som händer.
Så dessa dagar händer de lite saker och det känns riktigt skönt att ha saker att göra!


Säg mig vart du är
vart skall jag leta?
Hitta mig och ta med mig bort härifrån
ta mig till den plats som vi så många gånger
fantiserat om
den plats som både du och jag kallar hemma.
Ta mig härifrån
smek mig på kinden
och säg att du älskar mig
att du aldrig lämnar mig
Ta mig härifrån
till den plats vi kallar hem.





I kropp och själ känner jag mig gammal
men sanningen är att jag inte ens passerat 30
tankarna flyger iväg
jag känner mig stressad
Ögonen berättar en hemlighet
en hemlighet om ett sargat liv
ett liv av svek
gråt
och ensamhet
Så många tårar som runnit ner för dessa kinder
så mycket tid som har spillts



Tårar
hur många tårar har inte dessa kinder fått känna
finns det någon statisyik på tårar?
Kan man räkna tårar i antal
eller räknas det i deciliter?
Vem kan mäta hur många tårar vi spillt under tidens lopp?
Kan man utplåna tårar?
Finns det medecin mot tårar?
Och i så fall vart finns den?
Och vad heter den?
Finns det statistik på tårar?


Kommentarer
Postat av: lilla jag

Hemmet där man känner sig trygg
behöver absolut inte kolla bakom min rygg
men ändå gråter jag en skvätt
tror att alla mina vänner har det så lätt
kanske inte förstår att den som är gladast är skygg

2008-02-21 @ 21:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback