Tänk om...

Tänk vad livet hade kunna sett anorlunda ut
Kan många gånger ligga å fundera på hur livet hade varit om jag hade gjort andra val. Tänk om jag hade gått gymnasiet i Köping, eller om jag gått klart i Täby ochinte varit i Sandviken. Hur hade mitt liv sett ut då? Hade jag varit den jag varit?
Tänk om jag hade haft en annorluna uppväxt, en kärnfamil, med mamma pappa ¨syskon ist för mamma och syskon, hade jag fortfarande varit samma person då?
Många gånger kan jag ligga å fundera på hur livet hade sett ut om jag gjort andra val.
Hade jag suttit här då?
Eller hade jag haft barn? Man? Varit gift?
Jag hade kanske inte ens en gång bott i Sverige.
Vad får oss att fatta de beslut vi gör?
Vad är det som utvecklar oss som människor?
Är det de val vi gör i livet eller är det bara livet i allmänhet?
Livet hade kanske sett precis likadant ut eller så hade det varit helt annorlunda om jag fattat andra beslut.
Det kanske är karma?
Ödet kanske?
Allt kanske redan är bestämt långt innan vi kommer till världen...
Vart hade jag varitom jag fattat andra beslut?


*

Tänk om någon kunde hålla om mig
om någon kunde se mig
Tänk om någon kunde se mig

*

Har legat å försökt sova nu ett bra tag men inte lyckats att somna ännu, legat å tänkt på massa gamla minnen. Saknar Sandviken, saknar Sanna, alla våra roliga minnen, roliga tillfällen å alla de jobbiga sakerna vi gått igenom tillsammans.
Saknar allt det där, våra stunder på jobbet när vi inte gjorde någon nytta, våra stunder i köket med ett x antal ciggaretter och långa samtal om allt och ingenting, om problem om glädje om sorg, om allt.
Våra fester, bilturer,heh ja fan vad jag saknar den tiden.
Det känns iaf skönt att du flyttat lite närmare vännen så vi kan ses oftare.
Älskar dig vännen <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback