Huvudvärk

jag har en otrolig huvudvärk...
Funderar på för och nackdelar med Köping/Stockholm. Vet inte längre vart jag vill bo, vad jag vill jobba med och inte heller varför...
Precis som jag har skrivit innan...
De flesta av mina vänner tycker att jag skall flytta tebax till Köping en stund för att se vad jag vill göra, men vad ska jag göra där? Vad ska jag jobba med? Jag har ju mitt jobb, och går jag därifrån så kommer det kännas som om jag sviker dem...
Men å andra sidan vad har jag här?
Visserligen min släkt och jobbet då, endel vänner, men jag måste säga att jag e lite besviken.

Sandviken kan jag ju glömma att flytta till, visst har jag underbara vänner där, men nej där vill jag nog inte bo, fast jag saknar stan en liten del, men jag tror det skulle bli konstigt på något sätt, jag vet inte...


Känner mig fortfarande splittrade och vilsen, men jag vet fan inte vad jag ska göra, vet inte hur jag ska tänka, måste bara ta en dag i taget, en tanke i taget, känna efter, känna efter, känna efter...
Hatar det här, önskar att det fanns en genväg.. Men det finns det väl somvanligt inte...

Fördelar med Köping:                                                          

Alla nära vänner finns där                                                       
Familjen                                                                                        
Närhet                                                                                              
Gemenskap                                                                                   
Nära till allt                                                                                      
Lätt att få boende                                                                         
Billigt boende
Kan ha bil
Billigt
"Alla känner alla"

Nackdelar med Köping:

Litet
Skitsnack
Finns inga jobb
"Alla känner alla"
INget ute liv
Kan ej bygga karriär



Fördelar med Stockholm:                                                             

Det finns Jobb                                                                                  
Storstad                                                                                            
Frihet                                                                                                
Släkten                                                                                             
Du känner inte alla                                                                         
Ute liv
Chanser till att göra karriär


Nackdelar med Stockholm:

Bostadsbrist
DYRT med boende
DYRT med SL-Kort
Få Vänner
dyrt att ha bil



Finns mamma fler för och nackdelar med båda städerna men är för trött för att komma på dem...
Men hur många det än finns så gör det mig inge klokare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback